Tack! Tillsammans bromsar vi smittspridningen

Vi önskar bara att påminna om de rekommendationer folkhälsomyndigheten har tagit fram. Nedan är en liten summering men här kan ni läsa mer  https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/oktober/beslut-om-skarpta-allmanna-rad-i-stockholms-lan-vastra-gotalands-lan-och-ostergotlands-lan/

Från och med den 29 oktober uppmanas alla som vistas i Stockholms, Västra Götalands och Östergötlands län att:

• Avstå från att vistas i inomhusmiljöer som butiker, köpcentrum, museer, bibliotek, badhus och gym. Nödvändiga besök i exempelvis livsmedelsbutiker och apotek kan göras.
  • Avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar. Detta gäller dock inte idrottsträningar för barn och unga födda 2005 eller senare.
  • Om möjligt undvika att ha fysisk kontakt med andra personer än de som man bor tillsammans med. Det innebär bland annat en avrådan från att arrangera eller delta i en fest eller liknande socialt umgänge.”

För mer information direkt från vår kommun gå till https://nynashamn.se/service/serviceovrigt/arkiv/viktigtmeddelande/samladinformationomcoronaviruset.1220.html

Dela artikeln

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på email

Mer Nyheter

Bygga och Bo

Öppning av RoRo Hamnen i Nynäshamn

Harry Bouveng (M) var med när Norvikshamn öppnade sin RoRohamn i Nynäshamn! Det betyder också mindre trafik i Nynäshamns Centrum som vi tycker är bra. Harry berättar lite mer i vår lilla videoklipp.”

Vår Politik

Politik är roligt!

Nynäshamnsmoderaterna vill att det ska vara både roligt och intressant att följa oss. Berätta gärna vilken typ av information du skulle vilja se från oss i framtiden?